Frågor och svar

Här hittar svaren på några vanliga frågor om Mitt HSB. Vill du veta mer? Gå till hsb.se där din regionala HSB-förening erbjuder ytterligare kund- och medlemsservice.

Var hittar jag mina avier på Mitt HSB?

1. Logga in på Mitt HSB.
2. Klicka på Min bostad i huvudmenyn
3. Klicka därefter på Mina avier i undermenyn

Jag har problem att logga in, vad beror det på?

Om du nyligen har blivit medlem och inte kan logga in ber vi dig avvakta då det kan ta upp till 48 timmar innan ditt konto på Mitt HSB blir tillgängligt.

Om du upplever andra problem med att logga in på Mitt HSB kan du kontakta kund- och medlemsservice hos din regionala HSB-förening där du är medlem. Du hittar kontaktuppgifter genom att välja din regionala HSB-förening på hsb.se (du kan välja ort om du är osäker). I sidfoten hittar du kontaktuppgifter till aktuell förening.

Hur avregisterar jag mig från mejlnotifikationer på Mitt HSB?

Mejlnotifikationer för dina intresseanmälningar:
1. Logga in på Mitt HSB.
2. Gå till Sök bostad i huvudmenyn.
3. Klicka därefter på Mina prenumerationer i undermenyn.
4. Klicka på Ta bort prenumeration.

Övriga mejlnotifikationer: 
1. Logga in på Mitt HSB.
2. Gå till Min profil i huvudmenyn
3. Scrolla ner på sidan till avsnittet "Kontaktuppgifter". Här kan du ta bort dina mejlnotifikationer. 

Hur uppdaterar jag mina kontaktuppgifter på Mitt HSB?

Du registerar eller uppdaterar dina kontaktuppgifter (telefon och e-post) under Min profil på Mitt HSB. 

Vill du uppdatera ditt namn eller din folkbokföringsadress? Då ber vi dig inkomma skriftligen till din regionala HSB-förening där du är medlem. Du hittar kontaktuppgifter genom att välja din regionala HSB-förening på hsb.se (du kan välja ort om du är osäker). I sidfoten hittar du kontaktuppgifter till aktuell förening.