Hej!
Styrelsen har sedan förra styrelsemötet antagit budgeten för nästa verksamhetsår, och i samband med detta tagit ett beslut om att höja månadsavgifterna med 5% fr.o.m. den 1 januari 2018. Anledningen till detta beror bl.a. på att vi behöver öka vår avsättning för framtida underhåll, vilket vi flaggade för under senaste årsstämman. De nya avgifterna kommer att påföras era avier med början i januari, februari och mars. Om ni har några frågor rörande avgifterna är ni välkomna att maila till föreningens e-post på brf.algen8@gmail.com eller kontakta styrelsens ordförande.
Vi vill även uppmana samtliga att tänka på att sortera sina sopor ordentligt då man vid ett flertal tillfällen i soprummet har hittat t.ex. glasflaskor på golvet, restavfall som slängts i komposten, och metallskrot som inte alls ska slängas i soprummet. Felsortering kan innebära att vi får betala en högre kostnad för vår sophantering, vilket i slutändan drabbar samtliga medlemmar även om det beror på enstaka fall. Om man t.ex. behöver slänga renoveringsmaterial eller större skräp kan man kvittera ut ett passerkort till återvinningscentralen från styrelsen, och glasflaskor slänger man på andra sidan Krokslätts parkgata vid fotbollsplanen.
Inför nästa år önskar styrelsen även se över om det finns ett intresse hos medlemmarna att kunna tänka sig att delta i en gemensam städdag någon gång under vår/sommar, där vi tillsammans träffas och fixar med lite enklare uppgifter såsom t.ex. rensning av rabatter och andra diverse småarbeten.
Tanken med detta är dels att försöka skapa lite gemenskap mellan oss som bor i föreningen, men även för möjligheten att kunna spara in på vissa kostnader.
Mvh
Styrelsen