Inre fond

Varje månad sätts en del av din avgift av till den så kallade "inre fond". Du kan använda dessa pengar för att göra reparationer, underhåll och renoveringar i din lägenhet.

Från 1:a januari 2024 sker inga ytterligare överföringar till de inre fonderna. Eventuell behållning kvarstår och kan nyttjas vid renovering tills fonden är tömd.

Hur mycket pengar har jag i min inre fond?

Du kan kolla detta på Mitt HSB och navigera till "Mina sidor -> Min bostad -> Ekonomisk Information". 

Vad kan jag använda inre fonden till?

Fonden kan användas till all underhåll av lägenheten. Du kan få ut pengar för hantverkarkostnader, materialkostnader (dock inte verktyg - du kan t.ex. få pengar för tapet och färg men inte för en borrmaskin). Det är dock viktigt att du kan redovisa kvitton eller fakturor. För fakturor är det extra viktigt att du kan visa att fakturan faktiskt är betald, detta kan du göra med transaktionsinformation från din bank. Vi kan inte godkänna uttag ur inre fond om du bara visar upp en faktura.

Hur går jag tillväga för att få ut pengarna?

Uttag ur reparationsfond görs genom att lämna in ansökan och kvitto eller faktura med transaktionsuppgifter till styrelsen antingen genom att maila annehillbrf@gmail.com eller lämna dokumentationen i den gröna brevlådan vid källaringången på hus 5. Du hittar ansökningsblanketten längst ner på den här sidan.