Brf Annehill har ett gruppavtal med Telenor för samtliga lägenheter. Avtalet startades den 1 maj 2024. Gruppavtalet innebär en obligatorisk kostnad som hamnar på avgiftavin och ger medlemmarna tillgång till bredband 1000/1000.
Router ingår i tjänsten och tillhör bostadsinnehavaren men ska följa med lägenheten. Har man egen router går denna att använda precis som den tilldelad av Telenor.
När du flyttar ut ur föreningen säger du upp ditt avtal. När du flyttar in i föreningen ska du teckna nytt avtal med Telenor. Detta för att deras kundlista ska stämma överens med verkligheten. Då skriver du som ny bostadsrättsinnehavare även över routern (om där finns en i lägenheten) i ditt namn. Detta underlättar även vid eventuell felanmälan av modem till Telenor.
Nedan finner ni även ett informationsbrev från Telenor med all info.
Frågor och svar:
F: Vad menas med “gruppanslutning”?
S: Gruppanslutning innebär att föreningen tecknat ett avtal om internetanslutning för alla lägenheter i föreningen.
F: Jag saknar utrustning för mitt bredband, hur gör jag?
S: Efter kontakt med Telenor så kommer de att skicka ett paket som ingår i tjänsten med utrustning.
Vid eventuell flytt skall denna utrustning skickas tillbaka till Telenor, de hjälper till med detta också.
F: Jag kommer bara upp i hastigheten 500/500
S: Wifi-standarden Wifi6 får du maximalt ut 500/500. För att komma upp i 1000/1000 så behöver du köra med nätverkskabel eller Wifi-standarden Wifi7. Denna standard är relativt ny 2024 och det finns limiterat val av routrar och de är dyra.
F: Vart sitter nätverksuttaget?
S: Nätverksuttaget är i hallen över entrédörren.
F: Jag behöver support, vart vänder jag mig?
S: Kontakta Telenor Kundservice 020 – 222 222
TV via Tele2 f.d. Comhem med de vanligaste utbuden, c:a 15 kanaler i antenn/coaxuttaget.