Felanmälan

Om något är trasigt eller inte fungerar som det ska i din lägenhet eller i fastigheten ska du göra en felanmälan.

Kom ihåg att du själv ansvarar för en del av underhållet i din lägenhet enligt stadgarna. Därför kan vissa tjänster som du beställer via felanmälan eller jour komma att faktureras dig. 

Felanmälan

Fyll i formuläret nedan eller skicka ett mail till styrelsen så återkommer vi så snart vi kan.

Akuta ärende

För akuta ärenden under kontorstid, ring direkt till HSB Mölndals Felanmälan: 031-776 84 00. Bemannad mån-fre kl 9-12 och kl 13-15.
För akuta ärenden utanför kontorstid, ring Securitas: 010-470 53 01.

OBS! Vid brand eller personskada ska dessa nummer inte användas, då ringer du larmnummer 112.

Med akuta ärenden avses t.ex:

  • Värme- eller vattenbortfall
  • Strömavbrott (Om strömmen har gått i lägenheten så kolla först om proppen är hel i luckan i trapphuset utanför lägenheten.)
  • Akuta stopp i avlopp
  • Vattenläcka
  • Boendestörning (t.ex. mellan grannar)