Från och med 2018 skall HSB Mölndal kontaktas när någonting behöver åtgärdas i lägenheten/området och där ansvaret ligger på föreningen.
Anmälan kan ske via telefon, HSB:s hemsida eller mail och hanteras under normala kontorstider.
Telefon: 031 –776 84 00
Web: https://www.hsb.se/molndal/felanmalan/
Mail: info.molndal@hsb.se
Vid akuta fel utanför kontorstid (kvällar och helger) skall Securitas kontaktas på
|
Akuta fel kan t.ex. vara värme- eller vattenbortfall, större strömavbrott (ej enskilda proppar eller bortfall av el i delar av lägenhet), akuta stopp i avlopp, vattenläckor eller boendestörning – exempelvis mellan grannar. |
Vid samtal till Securitas behöver du kunna uppge adress och föreningens namn (dvs BRF Peppared). OBS. Securitas skall enbart kontaktas vid akuta fel. Vanligtvis innebär en sådan anmälan en betydligt högre kostnad för föreningen än normalt. Använd ditt sunda förnuft – kan ärendet vänta? |