Om du upptäcker fel i allmänna utrymmen som inte är akuta vill vi att du skickar ett mail till styrelsen så kommer vi att meddela B.R.A Förvaltning eller se till att det tas om hand i den löpande ronderingen som görs varannan vecka. E-post: brfrosendahl2018@gmail.com
Om du vill felanmäla något i din lägenhet kontaktar du B.R.A Förvaltning. Tänk på att saker som faller under bostadsrätthavarens ansvar inte hanteras kostnadsfritt. Garantifrågor hanteras inte alls av B.R.A.
E-post: felanmalan@bragroup.se
Ange Brf Rosendahl och ditt namn och HSB lägenhetsnummer
Webbformulär: https://dedu.se/deduwebextern/brabygg
Om du upptäcker akuta fel som till exempel värme- eller vattenbortfall, strömavbrott i hela huset (som inte beror på Mölndal Energi), akuta stopp i avlopp eller vattenläcka så felanmäler du detta genom att ringa journumret nedan. Tänk på att endast ringa journumret om det är ett allvarligt fel, visar det sig att felet kunde vänta eller att det faller under bostadsrättshavarens ansvar så kommer du faktureras för detta.
Jour: 031-761 00 30
Anmäl direkt till serviceföretaget, dekaler finns i varje hisskorg.
Om du upptäcker fel i allmänna utrymmen som administreras av Mölndals Övre Samfällighetsförening finns mer information här: https://egrannar.se/molndalsovre/sida/id/6055/ dessa fel ska inte anmälas till Brf Rosendahl utan till av samfällighetsföreningen anvisat företag.
Felanmälan som gäller vitvaror anmäler du direkt till leverantören Siemens. Den 5 åriga garantitiden har upphört.
Tv, bredband och telefoni anmäler du till Tele2 på telefonnummer 90 222.
Kontakta HSB Mölndals kundservice på telefonnummer 031-776 84 00 eller via info.molndal@hsb.se om du har frågor om:
· Låsbyte
· Beställning av nya nycklar och taggar
· Inloggning för bokning i Aptus
Den 5 åriga garantitiden har löpt ut, ta kontakt med Skanska eftermarknad eller HSB Göteborg eftermarknad om du har frågor om tidigare anmälda garantiärenden.
Har du frågor om funktioner i lägenheten? Titta i bopärmen där det finns manualer och beskrivningar.