Frågor och svar:
Fråga
Kan man välja bort Telia och ansluta sig till annan operatör?
Svar
Nej. Gruppavtal innebär att endast det företag som föreningen har avtal med, i det här fallet TELIA, får leverera tjänsterna.
Fråga
Vem ansvarar för utrustningen?
Svar
Föreningen hyr utrustningen av Telia. Bostadsrättshavaren ansvarar för att utrustningen finns kvar i bostaden samt att det inte sker någon skada på utrustningen.
Fråga
Vart ska man ringa om utrustningen inte fungerar?
Svar
Om utrustningen eller tjänsten inte fungerar ska man kontakta Telias kundtjänst på nummer 020-20 20 70.
Fråga
Kan jag uppgradera mina tjänster?
Svar
Ja. Det finns möjlighet på egen bekostnad, för den som önskar, att öka hastigheten på bredbandet samt teckna större tv-paket.
Fråga
Behöver jag göra något om jag flyttar?
Svar
Ja, när du flyttar behöver du avaktivera dina fibertjänster så att den som flyttar in på adressen kan aktivera tjänsterna i sitt namn. Kontakta Telia på nummer 020-20 20 70 så hjälper de till att avsluta dina tjänster. På så sätt undviker du även onödiga fakturor. Efter beställd avslut av tjänster lämnar du kvar utrustningen från Telia i bostaden.