Saknar du tvättkolv eller har du förlorat nycklarna?

Som bostadsrättsinnehavare är det ditt ansvar att se till att din lägenhet är utrustad med en tvättkolv. Detta krav gäller oavsett om du planerar att använda de gemensamma tvättstugorna eller om du har en egen tvättmaskin i din lägenhet. Din lägenhetsnyckel ger dig tillgång till källaren, men kom ihåg att du endast ska använda den tvättstuga som tillhör din gård.
tvättkolv

Bokning av Tvättid:
För att boka en tvättid måste du använda din tvättkolv. Placera den på bokningstavlan som finns utanför respektive tvättstuga. Observera att inga andra typer av lappar eller markeringar accepteras som giltiga bokningar.

Behöver du en ny tvättkolv eller har du förlorat nycklarna?
Om du behöver en ersättning för din tvättkolv eller om du har förlorat nycklarna till den, vänligen kontakta Vänersborgs Elektriska Syskonen Sjöstad AB. Du når dem på telefonnummer 0521-12000. De kommer att ge dig den hjälp du behöver.

  • Ange att du bor på Poppelvägen i brf Hyveln. 
  • Vi använder oss av tvättkolv typ 3 i deras sortiment
  • Din färg skall vara samma som de övriga på din gård.
  • Boende på gård 1 har färgen grön. (Poppelvägen 35-45)
  • Boende på gård 2 har färgen gul. (Poppelvägen 68-88)
  • Boende på gård 3 har färgen blå. (Poppelvägen 46-66)
  • Kolven skall märkas med ditt lägenhetsnummer. (Nummret står på din lägenhetsdörr och på anslagstavlan i porten, ett tal mellan 1 och 198. INTE Skatteverkets 4-siffriga numrering.)

Kostnaden för tvättkolven täcks av bostadsrättsinnehavaren. Om önskvärt, finns möjligheten att använda medel från den Inre fonden för detta ändamål. Se vidare under menyn Inre underhållsfond.