Föreningsstämma och styrelse

Föreningsstämma

Föreningsstämman ska hållas senast 30 juni varje år. Detta är ett tillfälle för medlemmarna i föreningen att samlas och gå igenom verksamheten. Föreningsstämman ska godkänna styrelsens förvaltning. Som medlem kan du lämna in förslag (motion) för att påverka föreningens verksamhet. Motion ska lämnas till styrelsen senast den sista februari. På stämman har man en röst per lägenhet även om man gemensamt äger lägenheten. Blankett för motion kan du få av vicevärden.

Det är också vid föreningsstämman man väljer styrelse, revisorer och valberedning. Styrelsen sköter föreningens verksamhet under året och revisorerna ska för medlemmarnas räkning granska styrelsens arbete.

Föreningens styrelse föreslås av föreningens valberedning. Hur många som ska ingå regleras i stadgarna. Styrelsen har 10–12 ordinarie styrelsemötet per år.

Styrelse

Namn och telefonnummer på ledamöter i styrelsen finns anslaget i entréer och hissar.

Vill du att styrelsen ska behandla visst ärende ska detta lämnas skriftligt via mail hsblakaren@gmail.com eller i postlådan utanför expeditionen i källaren i hus 104.