Felanmälan

 

Föreningens ansvar

Om fel uppstår eller något behöver åtgärdas i det som är föreningens ansvar anmäls det till styrelsens ordförande eller kassör som avgör vad och hur felet ska åtgärdas.

Bostadsrättsinhavarens ansvar

Om fel uppstår i lägenheten eller dess utrustning som bostadsrättsinnehavaren har ansvar för är det denne som ansvarar för och bekostar att felet åtgärdas.

Styrelsen rekommenderar följande firmor:

  • Garagen. Garageexperten Brunegårdsvägen 2 Uddevalla, tel 0522-17950. Vid förlust/byte av "öppnare" ta med den gamla för en enklare omprogramering.
  • Vitvarorna. ELON (El och Fritid), Hälle Lider 2 D, Ljungskile, tel 0522-20289.
  • Vatten och avlopp. Ljungskile VVS, Dalahöjdsvägen 5C, tel 0733 224486.
  • Lås. Rikstvåans låsservice, Göteborgsvägen 12, Uddevalla, tel 0522-23100.
  • Markiser. Markiserna tillhör bostadsrättsinnehavaren. Vid reperationsbehov kontakta Uddevalla markis och persienn, Västerlånggatan 5, Uddevalla, tel 0522-17690. Vid utbyte kontakta styrelsen. Alla i föreningen har beslutat att markiserna ska se likadana ut.
  • Brandvarnare och brandsläckare. Vivestra brandskydd på Marierovägen 4 i Ljungskile. Tel 0522 - 495495. 
  • Värmepump och ventilation. Tillhör bostadsrättsförningen.

           Vid fel på värme/ventilation gör så här:

  1. Försök hitta felet själv. Det ligger en manual i denna webplats dokumentbibliotek och mappen arbetsdokument som kanske kan vara till hjälp.
  2. Kvarstår felet ska medlem kontakta ansvarig i styrelsen dvs Anders Östman i första hand och någon annan i styrelsen i andra hand. Medlem ska alltså inte kontakta Intemp direkt. 
  3. Är det fortfarande problem kontaktar någon i styrelsen Intemp AB, tel 0522-653355, och ber om råd eller beställer lämplig åtgärd. Föreningen debiteras för de kostnader som uppstår.