Behöver du hjälp?

Om du behöver komma i kontakt med styrelsen när du har problem med din bostad så finns från 1 december 2023 inte längre någon möjlighet att ringa. Du kan skicka ett mejl till stenelidsvagen@gmail.com. Vi återkommer till dig så fort vi kan för vi vill självklart hjälpa dig på bästa sätt.

I mejlet behöver det framgå:

  • Vem du är och var du bor
  • Mobiltelefonnummer och mejladress
  • Beskriv vad du har för problem, gärna en kort beskrivning över vad som hänt. (Lättare för oss att bestämma nästa steg med ditt problem och på vilket sätt vi kan hjälpa till)
  • Om det är akut, kontakta HSB som har både dygnet runt service och jour. Finns telefonnummer och felmälan via mejl längre ner i texten.

Problem i fastigheten?

Är det akut eller kan det vänta till nästa vardag?
Vissa saker är mer akuta än andra så fundera noga över hur bråttom det är innan du kontaktar HSB:s felanmälan då akuta utryckningar kan bli kostsamt. Vissa tjänster som du beställer av HSB direkt kan komma att faktureras dig och du får själv bekosta det du beställt.

Bostadsrättsföreningen står endast för de kostnader som ingår i föreningens ansvar enligt stadgarna.

Felanmälan - HSB Norra Götaland

Telefon 010-442 44 00 (dygnet runt)

Felanmälan på webben gör du här www.hsb.se/ng/felanmalan-ng/

Problem med skadedjur, kontakta Länsförsäkringar 0500-777341