Fr om måndag 16/11 är vi i skarp drift med vårt nya medlems-, hyres- och avgiftssystem FastNet.
Under inkörningsperioden efter den 16/11 ber vi er att ha överseende med längre handläggningstider när det gäller:
• Överlåtelser
• Hyresavtal (garage, p-platser, lokaler)
• Inre fondutbetalningar
• Andrahandsuthyrningar
• Autogiro
• Avihantering
Portalen kommer att befinna sig i ett ”Läsläge” under perioden 6-23/11 vilket innebär att uppgifter inte kommer att uppdateras när det gäller bostäder, hyror mm. Uppgifterna under ”Mina sidor” kommer således inte att uppdateras.
Under perioden med ”Läsläge” går det att lägga in uppgifter i Portalen men de läses inte över i vårt hyres- och avgiftssystem förrän den 24/11. Alla program som är länkade kommer att fungera som vanligt t ex Webbfaktura, Webbinfo (det som inte gäller avgifter och hyror), Underhållsplan OnLine mm. Dokument och mallar
fungerar som vanligt.
Vi kommer naturligtvis att göra vårt bästa för att bytet av system ska gå så smidigt som möjligt.