TV, bredband & IP-telefoni

TV (kabel)

Ingår i hyran.

Är ett basutbud som levereras av Tele2. Se övrigt TV utbud från Tele2.

Felanmälan
Kontakta Teknisk support på tel. 90 222.

TV (bredband)

Tilläggstjänst Bahnhof.

Felanmälan
Kontakta Teknisk support på tel. 010-510 00 00 eller via nätet.
Vanliga frågor & svar finns på deras kundservice-sida.

Bredband

Ingår i hyran.

Distribueras av Bahnhof. Router ingår ej.

Felanmälan
Kontakta Teknisk support på tel. 010-510 00 00 eller via nätet.
Vanliga frågor & svar finns på deras kundservice-sida.

Innan du kontaktar teknisk support kan man testa följande:

  1. Kolla om fiberkablarna sitter i ordentligt som går från ditt fiberuttag i väggen till fiberkonverter (svart box markerad med Bahnhof).
    LED-lamporna på fiberkonvertern borde lysa grönt.
  2. Kolla om nätverkskabeln sitter i ordentligt som går från fiberkonvertern till WAN-portern på routern.
    LED-lampan för WAN porten borde lysa grönt/gult, samt om du har en WAN indikator borde även den lysa grönt/gult.
  3. Starta om fiberkonverter och router.
  4. Fungerar det fortfarande inte, testa koppla in nätverkskabeln från fiberkonverter rakt in i din dator.
    Om det fungerar då, är det troligtvis fel på din egen nätverksutrustning.

IP-telefoni

Tilläggstjänst Bahnhof.

Mer information om tjänster och utbud från Bahnhof hittar ni på deras hemsida. Ni hittar även nyttig information i välkomstbrevet.

 

Bahnhof - Välkomstbrev