Felanmälan dagtid 08.00 - 16.00 Lunchstängt 12.30 - 13.30
Tel: 010-303 20 00
Vid AKUTA PROBLEM* som inte kan vänta till nästa vardag samt låsöppning eller störning efter HSB:s kontorstid från kl 16.00 på vardagar och under lördagar, söndagar samt helgdagar har föreningen avtal med SECURITAS Tel: 010 470 57 00 för fastighetsjour, nyckelservice samt störning.
Låsöppning betalar ni själva för - kostar för närvarande 500:- och betalas direkt på plats till väktare som låser upp.
Observera att du måste kunna legitimera dig!
*Akuta kriterier kan vara:
Vattenläckor och översvämningar, stopp i avlopp som genererar i översvämning, inbrottsskador, glasskador, elfel (ej byte av säkring), avsaknad av värme/varmvatten, undersökningar vid brandrök/lukt.
Efter klockan 16.00 på vardagar, lördagar och söndagar samt helgdag har du som bostadsrättsinnehavare själv ansvar att underhålla lägenhetens inre. En trasig strömbrytare faller tex under bostadsrättsinnehavarens ansvar, medans värme, el, vatten samt ventilationskanaler är bostadsrättsföreningens ansvar.
Störningsjour - väktare besöker berörd lägenhet/bostad och omtalar klagomålet.
Återupprepas problemet tillkallas polis. Klagomålet dokumenteras och rapport
delges HSB samt Bostadsrättsföreningens styrelse nästkommande dag. Observera att en störning kan ex. vara att man misstänker misshandel, hög musik spelas under nattetid upprepade gånger och upplevs störande.
Den som fått besök av väktare för en störning kommer att debiteras för denna utryckning
av bostadsrättsföreningen.
Frågor - kontakta Vicevärd: 070-374 77 40