Felanmälan och garanti

Garantitiden på 5 år för entreprenaden har passerats 2022-10-26. Du som bostadsrättshavare ansvarar för att anmäla fel i din bostad till felanmälan, som i sin tur ansvarar för att vidarebefordra dessa.

Ungefär två år efter inflyttningen gjordes en andra besiktning av en opartisk besiktningsman. Tvåårsbesiktningen gällde fel som har inträffat under garantitiden fram till denna tidpunkt och som entreprenören anses ansvarig för. Efter tvåårsbesiktningen gjordes en 5-års besiktning i januari 2023. En sammanställning av anmälda har gjorts och de har nu åtgärdats. Under våren/sommaren 2024 kommer åtgärder på de yttre områdena utföras.

FELANMÄLAN

Felanmälan och upplysningar angående löpande fastighetsskötsel ska göras till HSB Norrs kontor. Fel som upptäcks i lägenheten anmäls till felanmälan. Eftersom garantiden på 5 år har passerats kommer kommer felanmälningar som rör bostaden att åtgärdas och faktureras till den boende. 

Felanmälan kan göras via vår hemsida här, men det går också bra att efter kontorstid ringa 010-303 20 00. Vid akuta fel som kan leda till vattenskada eller dylikt ska felanmälan alltid ske via telefon.

Felanmälan hiss
Kone 077-150 00 00, dygnet runt.

Felanmälan på vitvaror: 

Electrolux Service 0771-76 76 76, ange att ni bor på Arenan.