Telenorleveransen!

23 januari 2023 Tv och bredbandsproblem

Vi har haft störningar i varierande grad sedan det nya avtalet startades i september. Styrelsen och förvaltare har haft en tät dialog med Telenor under pågående period.

Det har utförts en del åtgärder i föreningen som har lett till en del förbättringar, speciellt på TV-kvalitén. Trots åtgärder och felanmälningar från medlemmar är det ännu störningar runt om i föreningen. Det är dock inte alla lägenheter som har störningar.

Fredagen den 20 januari hölls ett möte med ett flertal representanter från Telenor där föreningen representerades av ordförande och förvaltare.

Resultatet av mötet blev att Telenor går föreningen till mötes vilket innebär att alla boende kommer få möjlighet att anmäla rådande brister, dock inte via Telenors kundsupport/felanmälan. Det kommer att vara betydligt enklare. Info kommer så snart förarbetet är klart.

Telenor skickar även ut tekniker till området som kommer att gå igenom vårt bredbandsnät och tillhörande utrustning.

Råder det störningar i er lägenhet är det av största vikt att det anmäls då den enklare möjligheten släpps. I dag har föreningen en kontaktperson / samordnare på Telenor för vår förening som hanterar våra ärenden. Vi och Telenor måste få vetskapen om problemen. Vi tror att det är ett stort mörkertal där medlem inte längre orkar felanmäla till Telenor.

Givetvis går det att fortsätta anmäla på nuvarande sätt via Telenors kundservice.

 

 

                                                                                                                                                 Styrelsen

                                                                                                                                                 Brf Björkskatan