Några av arbetsuppgifterna som vicevärd är:
- Vara en länk mellan styrelse och medlemmar
- Vara den person som medlemmar i första hand vänder sig till för att diskutera frågor rörande föreningen och dess verksamhet
- Vara den person som i första hand sköter de löpande kontakterna med HSB och andra leverantörer till föreningen.
- Tillse att nya medlemmar introduceras i föreningen och att de erhåller information om rättigheter och skyldigheter som medlem i föreningen.
- Ombesörja att nödvändig information till medlemmarna om föreningens verksamhet distribueras
- Ansvara för uthyrning av hyresobjekt
- Handlägga ärenden för andrahandsuthyrning vilket innefattar bevakning av beslutade tidsperioder.
- Tillsyn av uthyrningsrum och samlingslokal före och efter uthyrning
- Nyckelhantering och taggar
- Tillsyn av anslagstavlor, bokningslistor vid tvättstugor, torkrum och bastu.
- Tillse att föreningens lokaler är tillfredsställande.
- Följa upp felanmälningar.
- Rapportera på styrelsemöten om den löpande verksamheten, nödvändiga åtgärder, genomförda åtgärder och i förekommande fall få beslut för att genomföra åtgärd.
- Verkställa styrelsens beslut, t.ex. inköp.
- I förekommande fall förbereda ärenden som skall fattas beslut om.
- Svara för praktiska arrangemang vid stämmor och andra föreningssammankomster.
- Medverka vid slutbesiktningar av entreprenadarbeten
- Medverka vid årlig tillsyn av anläggningar.
- Upprätta och uppdatera inventarieförteckning över föreningens egendom
- .Förvara föreningens handlingar på ett säkert sätt
- Bistå styrelsen med underlag vid behov.
Tillträde 15 oktober. Föreningen tillhandahåller mobiltelefon och dator. Arvode betalas ut kvartalsvis.
Frågor besvaras av nuvarande vicevärd, 070 – 654 81 79 eller ordförande Michael Grahn, michael.grahn@hotmail.com eller 076 – 832 44 88
Ansökan skickas till vicevarddaggkapan@outlook.com senast 7 oktober.