Februari 2019

Nytt avtal för internet och TV

Brf Esplanaden har tecknat avtal med Com Hem om leverans av internet och TV till föreningens 36 bostadslägenheter. Det nya avtalet kommer att träda i kraft den 1 maj och Com Hem blir då alltså vår leverantör av både internet och TV. Det gamla avtalet med Bredband 2 om leverans av internet kommer att fortsätta att gälla under en övergångstid, fram till och med juli.

Mer information om det nya avtalet med Com Hem kommer i god tid innan 1 maj.

Inget beslut om innergården

Den 8 februari hölls på Lantmäteriet i Umeå ännu ett möte om innergården. Mötet var ett led i Lantmäteriets arbete med brf Bågens begäran om att det ska inrättas ett antal s k gemensamhetsanläggningar på innergården – en för vatten och värme, en för grönytan, en för trafiken (framförallt varutransporterna) och en för sophuset.

Vid mötet visade det sig, att det fortfarande rådde alltför stor osäkerhet om en rad detaljer för att beslut skulle kunna fattas. Brf Minnet, Bågen och Esplanaden fick därför i uppgift att komma in till Lantmäteriet med kompletterande upplysningar innan processen kan gå vidare.

Försenat byte av portar till cykelförrådet

Bytet av portar till cykelförrådet i passagen mellan innergården och Rådhusesplanaden vid Blå Aveny har blivit försenat och kommer nu att genomföras i mars. Efter bytet av portar kommer det att bli möjligt att använda passagen för att ta sig mellan innergården och gatan. Portarna kommer att hållas låsta med samma system som entrédörrarna mot gatan, vilket innebär att de kan öppnas med den rosaröda ”taggen”, med kod eller med nyckel.

Bågens balkongprojekt fortsätter

Den första etappen av grannföreningen Bågens balkongbyte är nu avslutad, men fortfarande återstår en del av projektet. Längre fram i vår – när temperaturen så tillåter - ska nämligen de nya balkongerna glasas in. Delar av innergården kommer därför att förbli byggarbetsplats ytterligare någon tid.

Har du en motion till årsmötet?

Brf Esplanadens årsmöte kommer, som tidigare meddelats, att äga rum i början av juni. Motioner till årsmötet ska vara styrelsen tillhanda senast den sista februari.

Styrelsen för Brf Esplanaden