Mars 2019

Apropå säljsamtalen från Com Hem

Som framgått av tidigare information så har brf Esplanaden tecknat nytt avtal med Com Hem om leverans av både TV och internet. Avtalet träder i kraft den 1 maj och kommer, när det gäller TV, att innebära stora förbättringar både vad gäller teknisk kvalitet och innehåll i utbudet. Detaljerad information om avtalet kommer om några veckor.

Med tanke på det nya avtalet kan det finnas anledning för de boende i föreningen att avvakta med att binda sig för egna avtal med Com Hem innan detaljerna i föreningens avtal kommunicerats.

Detta nämnt med anledning av att många medlemmar de senaste dagarna fått säljsamtal från Com Hem.

Veva in markiserna!

Det har visat sig att många markiser står i utfällt läge även vid dåligt väder, t ex den tunga blötsnön för några dagar sedan. Styrelsen vill påminna om, att det är skadligt för markiserna att utsättas för snö – kanske med påföljande frost – och uppmanar därför medlemmar att veva in markiserna när solen inte skiner.

Ny bostadsrättsinnehavare

Föreningen har fått en ny medlem i Sandra Ek, som flyttat in 16A. Sandra hälsas välkommen till brf Esplanaden!

Styrelsen för Brf Esplanaden