April 2020

23 april 2020

Årsmötet påverkas av corona

Coronaviruset ställer till det på alla håll i samhället, så även för oss i Brf Esplanaden. Klart är att föreningens årsmöte kommer att påverkas, men det är ännu oklart hur, t ex om mötet kommer att kunna äga rum som planerat den 8 juni eller om det blir ett senare datum.

Styrelsen håller på att utreda hur ett stadgeenligt årsmöte ska kunna genomföras under rådande omständigheter, reda nu är det emellertid klart att det inte kommer att kunna bi någon gemensam middag. Styrelsen återkommer med mer information.

Ingen gemensam städning av innergården

Viruset kommer också att medföra att det inte blir någon gemensam städning av innergården den här våren och därmed inte heller någon grillafton i anslutning till städningen. De tre föreningarna Minnet, Bågen och Esplanaden har i stället beslutat att hyra in personal från HSB för att genomföra städningen vid lämplig tidpunkt längre fram i vår.

Under våren kommer i vanlig ordning en container att ställas ut på gården. I den ska boende kunna lägga större avfall som inte hör hemma i sophuset. Information om när containern ställs ut kommer längre fram.

Försenad renovering av takterrasser

Coronaläget medför också att renoveringen av takterrasserna kommer att försenas. Arbetena med att flytta elkabeln (den som ska förhindra att avloppen fryser) genomförs till hösten.

Se till att dörrar går i lås

Det har visat sig att en eller annan av våra dörrar mot yttervärlden inte alltid går i lås när man gått igenom. Normalt ska en dörr med automatisk dörrstängare gå i lås när man släpper den, men ibland kan det uppstå fel och en stark rekommendation när du gått igenom en sådan dörr är därför: se alltid till att dörren går i lås efter dig!

Styrelsen för Brf Esplanaden