Februari 2020

Inbrott och inbrottsförsök

Brf Esplanaden råkade för några veckor sedan ut för både ett inbrottsförsök och ett fullbordat inbrott. Någon eller några försökte först att ta sig in i cykelförrådet i passagen mellan innergården och Rådhusesplanaden, men lyckades aldrig forcera porten – dock krossades en ruta i porten, som också fick tydliga brytmärken. Därefter tog sig gärningsmännen in via bakdörren till 16A och bröt där upp dörren till styrelserummet, där man kom över två datorer, varav en kasserad.

Porten till cykelförrådet är nu lagad, bakdörren har fått nytt lås (samma nyckel som tidigare) och en ny säkerhetsklassad dörr kommer att sättas in till styrelserummet.

Hemsidan uppfräschad

Föreningens hemsida har i vinter genomgått en viss uppfräschning och uppdatering. På hemsidan kan man nu hitta mycket smått och gott om vad det innebär att bo i bostadsrätt i allmänhet, liksom praktisk information som gäller vår egen förening – allt från föreningens stadgar till vad som får slängas i sophuset (och en hel del däremellan).

Hemsidan kommer efter hand att kompletteras med mer nyttig information, både om boende i bostadsrätt i största allmänhet och om vår förening. Här kan man förstås också hitta aktuell information från styrelsen liksom ett kalendarium med datum för viktiga händelser i föreningen.

Snart deadline för motioner till årsmötet

Den 29 februari är sista datum för motioner till föreningens årsmöte, som äger rum i början av juni. Motioner kan lämnas i styrelsens postlåda i entrén till 16A, eller till någon av styrelsens medlemmar.

Styrelsen för Brf Esplanaden