Information november 2020

Domen om innergården har vunnit laga kraft

Mark- och miljödomstolens dom om trafiken och vägarna på innergården har nu vunnit laga kraft, detta sedan ingen part överklagat innan överklagningstidens utgång.

I och med att domen vunnit laga kraft kommer totalt fyra s k gemensamhetsanläggningar att inrättas i kvarteret Minnet – en för vatten och värme, en för trafiken och vägarna, en för grönytorna och en för sophuset. Det praktiska arbetet med de fyra gemensamhetsanläggningarna kommer att ske i en gemensam samfällighet – Minnets samfällighetsförening - med Esplanadens ordförande Jan-Olov Blom som ordförande.

Mer information om vad nyordningen innebär för boende i brf Esplanaden kommer efter hand som det praktiska arbetet fortskrider.

Lucia-fikat inställt på grund av coronan

Det traditionsenliga Lucia-fikat måste tyvärr ställas in i år, vilket förstås beror på den efterhängsna coronan.

Märk omärkta cyklar!

I månadsskiftet genomfördes en rensning av cyklar på innergården och ett par omärkta cyklar togs då om hand. Dock finns fortfarande ett antal omärkta cyklar i cykelförrådet (i passagen mot gatan vid Blå Aveny) och ägarna uppmanas att sätta föreningens klistermärke på dessa cyklar. Cyklar som inte fått något klistermärke senast i månadsskiftet november/december kommer att tas om hand av föreningen.

I det f d cykelförrådet, i källaren till 16A, står fortfarande en gul ungdomscykel kvar.  Om du vet med dig att cykeln tillhör dig, ta hand om den – i annat fall kommer även den cykeln att omhändertas av föreningen.

Styrelsen för brf Esplanaden