April 2021

Årsstämma med enbart poströstning

Även 2021 års årsstämma kommer att gå i coronans tecken. Styrelsen har, på rekommendation från HSB centralt och med stöd av den tillfälliga lag som gäller bl a föreningsstämmor under coronan, beslutat att årsstämman i sin helhet ska genomföras genom poströstning. Orsaken är förstås smittspridningen och de rekommendationer som fortfarande gäller om att begränsa folksamlingar till högst åtta personer.

Inför årsstämman kommer ett poströstningsformulär, liknande det som användes ifjol, att distribueras till medlemmarna i mitten av maj. Den som vill utnyttja sin rösträtt måste lämna det ifyllda poströstningsformuläret i styrelsens postlåda i 16A senast den 4 juni. Rösterna kommer därefter att räknas vid den formella stämman som äger rum den 7 juni. Vid stämman kommer endast stämmoordförande, protokollförare, rösträknare och justerare att vara närvarande.

Ingen gemensam städdag i år – heller!

Det blir ingen gemensam städdag för de tre bostadsrättsföreningarna runt innergården det här året heller. Det har styrelsen för Minnets samfällighetsförening beslutat. Orsaken är förstås, även den här gången, coronaviruset och de restriktioner som begränsar folksamlingar till högst åtta personer. Istället kommer samfällighetsföreningen att köpa in vårstädningen från HSB Norr.

Vill du odla i pallkragarna på innergården?

Esplanaden disponerar i år, precis som tidigare, två av de pallkragar som finns uppställda på innergården. Du som vill odla i någon av våra pallkragar anmäl ditt intresse till vicevärden Nils-Åke Westerlund. Principen ”först till kvarn” kommer att gälla, dvs de som först anmäler sitt intresse kommer att få utnyttja de två pallkragarna.

Styrelsen för brf Esplanaden