Information juni 2021

Rapport från en annorlunda årsstämma

Även årets stämma blev, i likhet med fjolårets, ett annorlunda arrangemang, återigen på grund av coronapandemin och rekommendationen att begränsa hur många människor som träffas. Stämman genomfördes den här gången i sin helhet genom poströstning och rösterna räknades sedan samman vid den formella stämman den 14 juni, där enbart stämmofunktionärer var närvarande.

14 medlemmar hade utnyttjat möjlighet att göra sin röst hörd genom att fylla i och lämna in poströstningsformuläret och samtliga röstade ja till de förslag som fanns att ta ställning till. Det innebär bl a att styrelsens resultat- och balansräkning godkändes och att styrelsen beviljades ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2020.

Till styrelsen omvaldes ordföranden Jan-Olov Blom samt ledamöterna Lena Hellander och Mathias Liljeblad. Vidare valdes tre nya suppleanter: Helene Berglund, Sandra Ek och Nils-Åke Westerlund. Ledamöterna Kennet Hedberg och Margareta Ling har ett år kvar på sina förordnanden.

Till revisor omvaldes Ingela Wallrud med Harald Johansson som suppleant och till valberedningen omvaldes Maria Öhrling Andersson (sammankallande) och Gunilla Hägglund Sjöström.

Stämman avslog den motion som lämnats in om en överbyggnad av takterrasserna.

Grillkväll i slutet av augusti!!!

Förbättringen den senaste tiden när det gäller coronaläget gör att styrelsen nu fattat beslut om att arrangera en grillkväll den 25 augusti. Beslutet gäller förstås enbart om utvecklingen när det gäller coronan fortsätter att vara positiv. Närmare detaljer meddelas längre fram.

Nya medlemmar

Christer Bodén och Karin Birgitta Lindehell har köpt Britt-Marie Gustafssons lägenhet i 16B. De nya medlemmarna hälsas välkomna!

Styrelsen för brf Esplanaden