Maj 2 2021

Martin Sjöström ny vicevärd

Brf Esplanaden kommer att få ny vicevärd! Nils-Åke Westerlund, som varit vicevärd sedan 2013, har bestämt sig för att lämna uppdraget och han kommer nu att ersättas av Martin Sjöström. Martin har som bekant tidigare suttit i styrelsen i många år och är väl insatt i föreningens arbete. Han går nu parallellt med Nils-Åke och kommer formellt att tillträda tjänsten den 1 juli.

Årsstämman senarelagd till 14 juni

Styrelsen har beslutat att senarelägga årsstämman med en vecka till den 14 juni, detta sedan det visat sig att färdigställandet av årsmöteshandlingarna dragit ut på tiden. Materialet inför stämman kommer att delas ut till medlemmarna mot slutet av innevarande vecka, dvs vecka 21.

Stämman kommer, som tidigare meddelats, på grund av coronaläget i sin helhet att genomföras i form av poströstning. Ett poströstningsformulär kommer att delas ut samtidigt med övriga årsmöteshandlingar. Poströsterna måste lämnas in i styrelsens brevlåda i entrén till 16A senast den 11 juni – poströster som kommer in senare är ogiltiga. Vid den formella stämman kommer endast stämmofunktionärerna att vara närvarande för att räkna sammanpoströsterna.

Trappen mot gården öppnar senast 11 juni

Det finns nu ett slutdatum för det långdragna projektet att renovera passagen mot gården från den bakre entrén till 16 A. Entreprenören har lovat att passagen och baktrappen mot gården ska kunna tas i bruk senast den 11 juni. Föreningen har också fått bygglov för att sätta ett skärmtak över delen från husets fasad, förbi gästrummet och fram till där trappen börjar. Huruvida det kommer att byggas något tak är däremot ännu inte klart.

P-platser och källarförråd lediga

Två p-platser i garaget är för närvarande lediga för uthyrning. Tipsa gärna om du vet någon som behöver en garageplats mitt i stan!

Det finns också ett mindre källarförråd ledigt i 16A. Kontakta vicevärden om du är intresserad!

Nya medlemmar

Ett par lägenheter i föreningen har bytt ägare. Snejana och Daniel Hyllén har köpt Stina Degerfeldts lägenhet i 16B och Carl Adam Anderberg har köpt Christoffer Åkerbloms lägenhet i 16A. De nya medlemmarna hälsas välkomna!

Lämna dörren till tvättstugan på glänt!

Och så, på förekommen anledning, en information i repris:

Medlemmar har påpekat att torkskåpen i tvättstugorna är opålitliga och stänger av litet när som helst och innan tvätten är torr. En anledning till beteendet kan vara att det blir för varmt i rummet om torkskåpet och torktumlaren körs samtidigt och att torkskåpet därför ”tror” att tvätten är klar och stänger av. Ett tips kan vara att låta dörren till tvättstugan stå öppen om man kör torkskåp och torktumlare samtidigt, då blir luftcirkulationen bättre och risken att torkskåpet stänger av mindre.

Styrelsen för brf Esplanaden