Maj 2021

Årsstämman närmar sig

Om litet drygt en månad, måndag den 7 juni, äger Esplanadens årsstämma rum. På grund av coronan blir det, som tidigare meddelats, denna gång inget vanligt möte utan stämman kommer i sin helhet att genomföras genom poströstning. Sedvanliga årsmöteshandlingar och poströstningsformulär kommer att distribueras till medlemmarna under vecka 20.

Poströster måste, för att vara giltiga, läggas i styrelsens brevlåda i entrén till 16A senast den 4 juni.

Nya medlemmar välkomnas

Föreningen har fått några nya medlemmar på sistone. Uddo och Karin Bjuhr har köpt Nils-Erik Sjöbergs lägenhet i 16A. Per och Kerstin Johansson har köpt Asta Trollsås lägenhet i 16B. Samtliga hälsas välkomna till brf Esplanaden!

Renoveringen av ”plattgången” på upploppet

Den långdragna renoveringen av ”plattgången” utanför dörren mot gården från 16A är nu inne på upploppet. Gjutningen av det nya betongvalvet häromdagen och nu återstår att lägga nytt ytskikt (det blir trätrall den här gången) innan passagen åter kan öppnas för trafik.

Containrarna på innergården bara för grovsopor

Minnets samfällighetsförening har låtit placera två containrar på innergården, en vid Minnet och en vid Esplanaden. Containrarna är enbart avsedda för grovsopor som inte hör hemma i den vanliga källsorteringen.

Entreprenör antagen för terrassrenoveringen

Styrelsen har antagit en entreprenör för den planerade renoveringen av takterrasserna. Projektet kommer att inledas så fort som entreprenören har möjlighet att påbörja arbetet.

Styrelsen för brf Esplanaden