April 2022

Årsstämma 13 juni

Brf Esplanadens årsstämma kommer att äga rum den 13 juni och den här gången blir det en helt vanlig stämma i Blå Avenys konferenslokal. Stämman börjar klockan 1800 och följs, som traditionen bjuder, av en gemensam middag. Det har till stämman inkommit en motion. Det är Lars och Mona Westman som vill att föreningen ska ordna med laddplatser för elbilar i garaget. Styrelsen konstaterar i sitt svar på motionen att man delar motionärernas åsikt att de borde finnas laddplatser i garaget, men att brf Esplanaden inte äger frågan eftersom vi hyr platser i garaget som tillhör Blå Aveny. Föreningen kommer att driva frågan om laddplatser i den process om garagets framtid som för närvarande pågår.

Kasams hyreskontrakt förlängt

Kasam har förlängt sitt hyreskontrakt för den f d Sandro-lokalen med ytterligare fyra månader, dvs fram till årsskiftet. Röda korset, som står bakom Kasam, ska under våren utvärdera verksamheten för att se om det finns förutsättningar för en fortsättning. Brf Esplanaden har begärt besked om Röda korsets ställningstagande i sommar.

Garagestädning 25 april

Vårens garagestädning kommer att äga rum den 25 april. Alla bilar kommer då att behöva vara ute ur garaget under förmiddagen. Mer information längre fram.

Årsmöte med Minnets samfällighetsförening

Minnets samfällighetsförening, där brf Esplanaden ingår tillsammans med grannföreningarna Bågen och Minnet, kommer att ha sitt årsmöte i början av maj. Till Esplanadens representanter vid årsmötet har styrelsen utsett Lena Hellander och Mathias Liljeblad. Det kan förtjäna att nämnas att det är de resp bostadsrättsföreningarna, och inte de enskilda bostadsrättsinnehavarna, som är medlemmar i Minnets samfällighetsförening.

Styrelsens årshjul som bilaga

Styrelsen för brf Esplanaden har sammanställt ett s k årshjul, som stöd för arbetet under året. Årshjulet bifogas för kännedom som bilaga till det här informationsbrevet.

Årshjul brf Esplanaden