Maj 2022

Missa inte årsstämman!

Vi påminner om årsstämman som äger rum den 13 juni i Blå Avenys stora konferenslokal, med början kl 1800. Efter årsstämman blir det, som traditionen bjuder, gemensam middag på Angelini. Anmälningslistor kommer att sättas upp senare.

Ny medlem

Pekka Vilppunen som köpt Ing-Marie Frohms lägenhet i 16B hälsas välkommen till föreningen!

Nyordning i sophuset

Minnets samfällighetsförening har beslutat om en förändring i sophuset. För att jämna ut belastningen mellan sophusets båda avdelningar rekommenderas Esplanadens medlemmar att fortsättningsvis använda den del av huset som är avsedd för näringsidkarna, alltså med ingång från Vasagatan. Låssystemet är omprogrammerat så att våra rosa taggar fungerar även för den dörren.

Oförändrad representation i samfälligheten

Det blir oförändrad representation för Esplanaden i Minnets samfällighetsförening kommande verksamhetsår. Esplanaden har till samfällighetsföreningens styrelse nominerat Jan-Olov Blom som ordinarie ledamot och Kennet Hedberg som suppleant. Samfällighets-föreningens årsmöte äger rum den 23 maj, Esplanadens representanter till det mötet är Lena Hellander och Mathias Liljeblad.

Märk cykeln!

Det står ett antal omärkta cyklar i cykelförrådet, du som vet med dig att din cykel inte är märkt, kontakta vicevärden så får du en klisterlapp att sätta på cykeln. Och – om du inte använder din cykel så ofta, ställ den då i det gamla cykelförrådet i källaren till 16A. Platserna i det nya cykelförrådet behövs för cyklar som är i mer frekvent bruk.

Styrelsen brf Esplanaden