Felanmälan

Föreningen står för det yttre underhållet av fastigheterna, vilket inkluderar ytterdörr och fönsterkarm. Föreningen ansvarar också för underhåll av ventilation och värme. Om man bor i en bostadsrätt ansvarar bostadsrättsinnehavaren för det inre underhållet, till exempel kranar, kök, garderober, dörrar och eluttag. För de som hyr sin lägenhet ansvarar föreningen även för det inre underhållet av lägenheten.

Hittar du något som är trasigt på våra fastigheter eller i din lägenhet får du felanmäla det till HSB på telefon 010-303 20 00 eller på kundservice.norr@hsb.se

Har du problem med tv:n får du anmäla det till din leverantör. Om du har problem att få in kabeltv-utbudet kontaktar du Tele2.

Fungerar inte internetuppkopplingen och du använder den som föreningen har kollektivt avtal med gör du en felanmälan på Bredband2:s hemsida. Du kan också titta på Lunets driftportal för att se om de har något problem med fibern till vår förening, eller om det finns något annat problem i stadsnätet.

Om det skulle bli elavbrott kan man titta på Luleå Energis driftportal, eller göra en felanmälan på deras hemsida.