Tvättstuga

Ordningsregler Tvättstuga

Tvättstuga
− Tvättstugan får användas av medlem Hackspetten.

− Bokning av tvättstuga sker med låskolvsystem. Varje lägenhet är tilldelad en nyckel till låskolven. Styrelsen innehar reservnycklar. Borttappad nyckel eller låskolv kostar 500 kronor vardera att ersätta. Ansvarig medlem betalar kostnaden om detta inträffar.

− Regler för nyttjande av tvättstuga finns anslaget utanför tvättstugan och medlem ansvarar för att de följs.

− Om man inte startat sin tvätt efter 30 minuter från start så får andra ta över tiden.

− Kom ihåg att sätta låskolven på "parkering" om man lämnar lägenheten en längre tid, så att man inte blockerar en tid i onödan.

− Respektera reglerna. Man skall t. ex. ej tvätta på någon annans tid, ansvaret för städning av tvättstugan efter användning vilar på den/de som har använt tvättstugan och det skall vara rent. Detta är viktigt för er egen och även andra medlemmars trivsel och hälsa.