Parkeringspolicy

1. För att inneha bilplats måste lägenhetsinnehavare med familj/permanent bo i lägenheten.
  2. Man ska vara medlem i bostadsrättsföreningen Hackspetten och inneha en på sig eller annan person boende i hushållet, registrerad bil eller en bil som disponeras under längre tid (t ex hyrbil, tjänstebil eller firmabil).
  3. Enbart en plats per lägenhet får innehas.
  4. Att om bostaden upplåtes i andra hand, återlämnas platsen till bostadsrättsföreningen.
  5. Bilplatsen är helt frikopplad från lägenheten och medföljer inte lägenheten vid försäljning.
  6. Ansökan om bilplatsen ska lämnas skriftligen till styrelsen som handhar fördelningen av platser enligt aktuell kölista. Ange namn, lägenhetsnummer samt telefonnummer.
  7. Personen som tackar nej till erbjuden bilplats förlorar sin plats i kön. Ny ansökan om bilplats måste lämnas till föreningen.
  8. Personer som bor i föreningen och ej äger bil, eller som äger bil men som ej använder bilplatsen, ska överlämna platsen till föreningen för uthyrning enligt kölista.
  9. Styrelsen delar ut 1 gästparkeringskort per lägenhet. Dessa ska ligga synliga i bilens framruta. Kortet tillhör lägenheten och ska lämnas över till nästa boende när man flyttar ut.
  10. Vid borttappat parkeringstillstånd återfås en ny till en kostnad av 500 kr.
  11. Hyrestagaren får hyra ut sin bilplats i andrahand om hyrestagaren inte kommer att utnyttja sin plats under en längre tidsperiod. Styrelsen beslutar om andrahandsuthyrningen skall beviljas och vem i så fall skall beredas, beslutsunderlaget är befintlig kölista.

Använd synligt parkeringsbevis samt P-skiva på gästparkeringen. Annars riskerar ni att bötfällas!