Styrelsen informerar, 140210

Information från styrelsemötet 10 februari.

Uthyrningsrum.
Vi har för avsikt att iordningställa ytterligare ett uthyrningsrum som är beläget intill det nuvarande rummet, möblering av rummet påbörjas under våren.


Nytt snickarrum/hobbyrum.

Vi tittar på möjligheterna att hitta ett större och bättre utrymme för snickarbod/hobbyrum. Ett utrymme där vi får plats med några maskiner.


Skadegörelse i gröna huset, 20 B.

Ett antal gånger har skadegörelse inträffat i gröna huset i B-ingången. Händelserna är polisanmälda, åtgärder för att minska problemen pågår, bland annat skall dörrpartierna bytas ut.
Dörren är i så dåligt skick att den inte alltid går igen, vi tror att gäster från O`Learys ibland slinker in i huset, och företrädesvis då nattetid.


OBS! Vi vill ju naturligtvis ha hjälp av Er som bor i V.V 20 B, kolla att dörren går i lås varje gång ni passerar in och ut, och särskilt helgkvällar/nätter. Vi är väl medvetna om problemet, det är inte helt lätt att påskynda hanteringen av byggprojekt (det handlar om bägge entréerna) och det är många parter inblandade. Åtgärden ligger i planen för kommande sommar, går det att påskynda?? Vi kollar!


Utrymning från garaget via gröna huset.

Nu skall dörrarna från garaget upp till respektive entré i gröna huset, vara ordnade så att man vid behov av snabb utrymning från garaget, alltid ska kunna ta sig upp ur garaget (säkerhets krav) och ut i fria luften. Däremot krävs nyckel för att gå från grönahuset och ner till och in i garaget.


Mattorna i garaget.
Provperioden är slut, vi beslutade att mattorna skall vara kvar och kompletteras med mattor även i gröna husets garageuppgångar. I sammanhanget ser vi över vilken leverantör som blir aktuell. Avtalen löper årsvis. Utan tvekan minskar dessa mattor indragningen av smuts i fastigheten/lägenheterna.


Skrivelser/frågor från boende (medlemmar/hyresgäster).
För att säkerställa att alla får svar på sina frågor, förslag och/eller synpunkter, rekommenderar vi att ni antingen mailar via styrelsens info adress (info@brfvarvet.se) eller lämnar ett brev i brevlådan vid entrén till Vice värden. Frågorna behandlas på nästkommande styrelsemöte och någon får i uppgift att leverera ett svar.


Trädfällning.
Många medlemmar har framfört önskemål om fällning av träd på och intill jordvallen mot vattnet. Träden är gamla och en aning vildvuxna. De flesta är nog överens om att här måste någonting göras, inte minst för att snygga till men även vad gäller utsikten. Vi äger frågan själva, men kommer ändå att samråda med kommunen för att ta del av deras kunskap i ämnet. Det kommer säkerligen att bli fråga om nya planteringar (lägre buskar/häckar) på vissa ställen. Förhoppningen är att vi skall ta itu med detta under våren/försommaren.


Nycklar/taggar.
Vi håller på att se över hela bokningssystemet och dess funktion. Vi har fortfarande vissa störningar och ber Er om överseende med det.


Vi ser också över alla inloggade taggar, vilket innebär att taggar som vi inte har fullständig kontroll på och som inte används, loggas ut ur systemet. Här kan misstag ske, då måste ni kontakta Vicevärden så kan han fixa in taggen igen (om den ska vara med). Vi vill ju att vi som bor här och inga andra, ska kunna röra sig fritt i husen.


Vi tror också att det finns boende som ännu inte har lämnat ifrån sig nycklar till olika allmänna lokaler/utrymmen, efter avslutade uppdrag under Akelius tiden. Det kan också bli aktuellt med byte av lås i vissa lokaler.
För att Vice värden skall få grepp om dessa, vill vi att ni som eventuellt har kvar nyckel/tagg, lämnar dessa till föreningens Vicevärd. Tack på förhand!

 

Det var allt denna gång!

 

Styrelsen

Brf, Varvet-Hägern