Avbrottet varade i ungefär 10 timmar vilket inte hör till det normala. Anledningen till att det inte gick att få tillbaka strömmen snabbare var att det olyckligtvis var 2 kablar som grävdes av vilket gjorde att det inte gick inte att leda om elen. Det märks snabbt hur sårbar man är när allt blir kolsvart. Ett tips är att alltid se till att man har en ficklampa laddad med batterier både i hemmet och i bilen.
HSB presenterade under styrelsemötet ett budgetförslag som det kommer göras lite mindre justeringar av. Ändringarna ska skickas in till HSB efter nästa styrelsemöte som är den 27 november. Efter mötet presenteras eventuella avgiftshöjningar för 2018.
Arbetet fortlöper med att kunna besluta om projektledning. Förhoppningsvis ska vi kunna fatta beslut om det vid nästa styrelsemöte. Själva arbetet med hissbyten kommer tidigast att påbörjas i slutet av våren och när arbetet sätter igång är det två hissar i taget som samtidigt byts ut. Ni som oroar er, behöver inte göra det, projektet ska se till att det inte uppstår problem för någon.
De två sista husträffarna har nu varit och det var bra uppslutning med givande diskussioner och synpunkter som styrelsen kommer att jobba vidare med. För respektive omgång var det ca 20-30 medlemmar som deltog. Det var roligt att se att så många är engagerade och visar stort intresse i vårt område.
Söndagen den 3 december mellan klockan 13:00 - 15:00 är det dags för det årliga adventskaffet. Det bjudas då på kaffe och därtill något gott att doppa. Vi ser fram emot att så många som möjligt dyker upp, inte bara för det goda fikat, utan för det trevliga sällskapets skull.
Lördag den 9 december klockan 13:00 samlar vi ihop samtliga cyklar och övriga saker som inte hör hemma i cykelförråden. Styrelsen söker frivilliga som känner att de vill vara med och bidra med lite handlingskraft till det arbetet. Samling är i garaget med förhoppning om att så många som möjligt vill hjälpa till för att få en så smidig hantering av insamlandet som möjligt.
För att minimera fettutsläpp i avloppsledningarna ger Luleå kommun ut gratis fettrattar. De finns att hämta hos vicevärden under dennes öppettider. Utöver det kommer vår ordförande Ulf att finnas tillgänglig under två måndagar vilka är den 20 och den 27 november mellan klockan 12:00 - 13:00.
Under flera år har vårt område inte haft någon majbrasa, vilket styrelsen fått indikationer om att medlemmar vill ha tillbaka. Det kommer innebära ett engagemang från er medlemmar. Styrelsen söker därför efter ett antal medlemmar som är intresserade av att arbeta med att göra det möjligt. I detta skede vill styrelsen veta vem och hur många det är som är intresserade av att hjälpa till med att återuppliva majbrasan i området Varvet-Hägern.