I din lägenhet skall det finnas en bredbandsanslutning. Den tillhör lägenheten och får ej tas bort.
Via denna är samtliga lägenheter anslutna till bredband och ip-telefoni via Bredbandsbolaget.
För att komma igång måste du själv teckna avtal med operatören. Den fasta avgiften för detta tas ut på månadsavin, trafikavgiften betalas direkt till Bredbandsbolaget.
Tips om din ip-telefon inte fungerar
( Dra ur strömkabeln. Den svarta kabeln som sitter längst ner på baksidan av din gråa dosa. Alla lampor slocknar på dosan.
( Vänta 2-3 minuter.
( Sätt tillbaks kabeln, den svarta, i dosan.
( Du har nu startat om modemet och din telefon bör nu fungera igen.
( Om den ändå inte fungerar anmäl felet till Bredbandsbolaget på 0770-77 70 00. När du ringer var beredd med kund- eller personnumret på den person som står för telefonen.
Tv
Föreningen är ansluten till Comhem. I detta ingår det analoga basutbudet samt de fria digitala kanalerna. Kostnaden för detta tas ut som en särskild avgift på månadsavin.
För övriga kanaler och felanmälan se www.comhem.se eller ring
0771- 55 00 00.
Vid fel, meddela vicevärden!
BOSTADSRÄTTSFÖRSÄKRING
Samtliga lägenheter är anslutna till en kollektivt tecknad bostadsrättsförsäkring.
Avgift för denna tas ut som särkskild avgift på månadsavin.
Denna ersätter ej en normal hemförsäkring för ditt lösöre. Den måste du själv teckna.
LÄGENHETSNUMRERING
Föreningen har 2 olika sätt att numrera lägenheterna.
Det finns ett internt, HSB, nummer för varje lägenhet. Det har funnits med från början och numret finns ovanför dörren på en vit skylt med svart text. Detta nummer står även på din månadsavi. Du skall även ha samma nummer på ditt förråd och utrymmet i matkällaren.
Det andra numret finns också vid dörren men på en svart skylt med vita bokstäver. Detta nummer har tagits fram via lantmäteriet och kommer att vara det nummer som du kommer att registreras på i folkbokföringsregistret.
Vid fel, meddela vicevärden!