Hej alla medlemmar!
Hösten går snart över i vinter och i styrelsen jobbar vi för fullt med bland annat budget och planering av underhållsåtgärder inför 2024. Vi ser även över de avtal föreningen tecknat för att tydliggöra ansvar för olika uppgifter och därmed minska risken att åtgärder faller mellan stolarna. I övrigt kommer de brister som noterades under den årliga fastighetsinspektionen att åtgärdas löpande fram till kommande barmarkssäsong, bland annat är beskärningen av växterna på området nu igång!
Vi vill informera om att styrelsen har beslutat att sätta upp nya skyltar på avfallskärlen och på väggarna i miljöhusen enligt Lumires nya standard. Enligt Lumire behöver andelen sorterat avfall i föreningen öka och vi hoppas att ni kommer att tycka att det blir fint med de nya kärlen och skyltarna så att ni vill gå dit och sortera ert avfall. Eftersom föreningens återbruksrum inte öppnat ännu ber vi er att lämna sådant som kan återbrukas på exempelvis Risslan eller Röda korset. Mer information kommer i era brevlådor under hösten.
Styrelsen har också fattat beslut om att asfaltera om gångvägen vid suterränglägenheterna nedanför hus N och hus O (Lingonstigen 54 till 64). Det har varit på tapeten länge men äntligen har vi fått klartecken att genomföra arbetet så att gångvägen blir säkrare att använda för er alla samt för att förenkla arbetet med snöröjning och halkbekämpning under vintermånaderna. Fortsatta asfalteringsarbeten på området är fortfarande under utredning eftersom vi behöver kontrollera ledningar för vatten, avlopp, el och så vidare för att undvika dubbeljobb.
Vi ber er att hålla koll på att entréportarna går igen och låses ordentligt varje gång du passerar. Gör en felanmälan till Riksbyggen direkt om du ser att det finns någon typ av påverkan på dörren eller att någon försökt hindra låsning av den. Vidare ber vi er även att säkerställa att ni betalar alla avgifter och hyror i tid och att ni även kontrollerar att ni inte har några gamla skulder till föreningen. Det är väldigt viktigt att avgiften betalas i tid eftersom föreningen behöver betala fakturor för underhållsåtgärder, el, vatten, energi och så vidare. Ett tips är att starta autogiro för inbetalningen så att den inte blir registrerad som sen om den första i månaden infaller på en helgdag! Kontakta HSB kundservice för mer information och hjälp med detta.
Med vänliga hälsningar,
Styrelsen för BRF Kallkällan