Vem ska jag kontakta?

Undrar du vem du ska ringa för att få hjälp om du upptäcker något som är trasigt eller är det något du tycker kan förbättras? Läs de olika exemplen nedan för att få information om rätt kontaktväg för att problemet ska åtgärdas.

Tvättmaskinen i min tvättstuga startar inte/tömmer inte ur vattnet.

Använd Riksbyggens e-tjänst för felanmälan. Gå till den här länken, logga in med e-legitimation och beskriv vad som blivit fel så att fastighetsskötarna kan åtgärda felet.

Jag har inga inloggningsuppgifter för att kunna boka bastun, övernattningsrummet och grovtvättstugan.

Kontakta HSB:s kundservice på telefonnummer: 010-303 20 00 eller epostadress: kundservice.norr@hsb.se.

Jag behöver ha tillgång till den gemensamma platsen för elbilsladdning.

Du behöver först skapa ett konto och beställa en tagg från Incharge, gör det via denna länk. Skicka sedan ett mail till styrelsen där du skriver numret på din tagg så att den kan registreras för användning. När taggen är registrerad går det bra att ladda bilen, du får mer information om din laddning via Incharge portal som du hittar här.

Det är slut på papper för bokning av tvättstugan.

Kontakta HSB:s kundservice på telefonnummer: 010-303 20 00 eller epostadress: kundservice.norr@hsb.se.

Jag har ett trasigt eluttag i min lägenhet.

Ring en elektriker. All eldragning som ligger innanför lägenhetens väggar är bostadsrättsinnehavarens ansvar.

Jag vill att det ska finnas ett gym i mitt hus.

Kontakta trivselgruppen i ditt hus. Du hittar kontaktuppgifter till trivselgrupperna i menyn till vänster och på anslagstavlan i din trappuppgång.

Det är stopp i min toalett.

Ring rörmokare eller VVS-tekniker. All rördragning som ligger innanför lägenhetens väggar är bostadsrättsinnehavarens ansvar.

Lampan är trasig i min port.

Använd Riksbyggens e-tjänst för felanmälan. Gå till den här länken, logga in med e-legitimation och beskriv felet så att fastighetsskötarna kan åtgärda det.

Jag vill ha utbetalning från fonden för inre underhåll för min lägenhet.

Använd blanketten Utbetalning ur fond för inre underhåll som du hittar längst ned på denna sida. Lämna in blanketten tills HSB:s kundservice, antingen via epost (kundservice.norr@hsb.se) eller på deras kontor på Smedjegatan 9, 972 33 Luleå. Det går också bra att skicka in blanketten via post till denna adress.

Jag är med i trivselgruppen och behöver göra ett inköp till mitt hus.

Fyll i blanketten Blankett för utlägg som du finner för nedladdning längst ned på denna sida, BRF Kallkällan har föreningsnummer 2036. I första hand scannar du in en ifylld kopia på blanketten samt alla kvitton för inköpet och epostar som bifogad fil till faktura.norr@hsb.se, i andra hand lämnar du den fysiska kopian till HSB:s kundservice på Smedjegatan 9, 972 33, Luleå. 

Jag har gjort ett personligt utlägg för inköp till föreningen och vill ha tillbaka pengarna.

Fyll i blanketten Blankett för utlägg som du finner för nedladdning längst ned på denna sida, BRF Kallkällan har föreningsnummer 2036. I första hand scannar du in en ifylld kopia på blanketten samt alla kvitton för inköpet och epostar som bifogad fil till faktura.norr@hsb.se, i andra hand lämnar du den fysiska kopian till HSB:s kundservice på Smedjegatan 9, 972 33, Luleå. 

Jag vill att det ska finnas fler bord/stolar/blommor/leksaker till barnen på min innergård.

Kontakta trivselgruppen i ditt hus. Du hittar kontaktuppgifter till trivselgrupperna i menyn till vänster och på anslagstavlan i din trappuppgång.

Kompostpåsarna är slut i sophuset.

Köp kompostpåsar på en livsmedelsbutik. Lumire fyller på kompostpåsarna löpande.