Använd Riksbyggens e-tjänst för felanmälan. Gå till den här länken, logga in med e-legitimation och beskriv vad som blivit fel så att fastighetsskötarna kan åtgärda felet.
Kontakta HSB:s kundservice på telefonnummer: 010-303 20 00 eller epostadress: kundservice.norr@hsb.se.
Du behöver först skapa ett konto och beställa en tagg från Incharge, gör det via denna länk. Skicka sedan ett mail till styrelsen där du skriver numret på din tagg så att den kan registreras för användning. När taggen är registrerad går det bra att ladda bilen, du får mer information om din laddning via Incharge portal som du hittar här.
Kontakta HSB:s kundservice på telefonnummer: 010-303 20 00 eller epostadress: kundservice.norr@hsb.se.
Ring en elektriker. All eldragning som ligger innanför lägenhetens väggar är bostadsrättsinnehavarens ansvar.
Kontakta trivselgruppen i ditt hus. Du hittar kontaktuppgifter till trivselgrupperna i menyn till vänster och på anslagstavlan i din trappuppgång.
Ring rörmokare eller VVS-tekniker. All rördragning som ligger innanför lägenhetens väggar är bostadsrättsinnehavarens ansvar.
Använd Riksbyggens e-tjänst för felanmälan. Gå till den här länken, logga in med e-legitimation och beskriv felet så att fastighetsskötarna kan åtgärda det.
Använd blanketten Utbetalning ur fond för inre underhåll som du hittar längst ned på denna sida. Lämna in blanketten tills HSB:s kundservice, antingen via epost (kundservice.norr@hsb.se) eller på deras kontor på Smedjegatan 9, 972 33 Luleå. Det går också bra att skicka in blanketten via post till denna adress.
Fyll i blanketten Blankett för utlägg som du finner för nedladdning längst ned på denna sida, BRF Kallkällan har föreningsnummer 2036. I första hand scannar du in en ifylld kopia på blanketten samt alla kvitton för inköpet och epostar som bifogad fil till faktura.norr@hsb.se, i andra hand lämnar du den fysiska kopian till HSB:s kundservice på Smedjegatan 9, 972 33, Luleå.
Fyll i blanketten Blankett för utlägg som du finner för nedladdning längst ned på denna sida, BRF Kallkällan har föreningsnummer 2036. I första hand scannar du in en ifylld kopia på blanketten samt alla kvitton för inköpet och epostar som bifogad fil till faktura.norr@hsb.se, i andra hand lämnar du den fysiska kopian till HSB:s kundservice på Smedjegatan 9, 972 33, Luleå.
Kontakta trivselgruppen i ditt hus. Du hittar kontaktuppgifter till trivselgrupperna i menyn till vänster och på anslagstavlan i din trappuppgång.
Köp kompostpåsar på en livsmedelsbutik. Lumire fyller på kompostpåsarna löpande.