Bredband, IT och telefoni

Fastigheten har ett samordnat fastighetsnät för bredbandsuppkoppling. Ett femårigt gruppanslutningsavtal är tecknat med Telenor. I avtalet ingår ett basutbud för TV, bredband med internethastighet på 250/250 samt fast telefoni.

Brf Laestadiusparken blir debiterad motsvarande 214 kr/lgh och månad (i 2021 års prisnivå). Dessa kostnader kommer brf Laestadiusparken att debitera ut på respektive bostadsrättsinnehavare.

I lägenheten finns en mediacentral och där finns en router färdiginstallerad av Telenor tillsammans med ett plastkort där du hittar inloggningsuppgifter till det trådlösa nätverket. För tv ingår basutbudet TV-Bas och en tv-box kommer finnas installerad i er lägenhet tillsammans med ett välkomstbrev och manual. I paketet ingår även Telenor Stream, vilket innebär att du kan se på tv när och var du vill, förutsatt att du har en skärm och internetuppkoppling. För telefoni ingår startavgift och månadskostnad, det som tillkommer är minutavgiften när du ringer.

Den utrustning som krävs finns installerad i respektive lägenhet och tillhör lägenheten. Utrustningen får inte tas med vid flytt. För wifi (trådlöst internet) ansvarar bostadsrättsinnehavaren för täckningen i sin lägenhet.

Aktivering av abonnemang
För att nyttja tjänsterna behöver du aktivera ditt abonnemang hos Telenor. Det går att göra tidigast tre veckor innan du flyttar in. Telenor på telefon 020-22 22 22.

Det går bra att köpa till fler kanaler och tjänster. Alla tillval faktureras separat från Telenor.  

Fast telefoni
Om du önskar behålla ditt fasta telefonnummer kontakta Telenors kundservice så hjälper de till med överflytt av nummer och be även dem om utskick av anpassad WiFi-router som går att använda med fast telefoni (WiFi-router Technicolor 799vac Xtream)

Vid problem hänvisas ni till Telenor kundservice tel.nr 020-22 22 22. I övrigt hänvisas ni till den medföljande informationen från Telenor. Ni kan också läsa mera på www.telenor.se