Lägenheterna har uttag för kabel-TV. Om fler kanaler än grundutbudet önskas får man tecka egna avtal. För mer info se Tele2:s hemsida https://www.tele2.se/kundservice/kontakt
Du kan nå Tele2 på följande nummer: 90 222 eller 0772-25 25 25
Hastigheten är i teorin 1000/1000 Mbit/s. I verkligheten kan hastigheten vara lägre, bland annat beroende på vilken tid på dygnet man använder internet och hur många som samtidigt är uppkopplade i huset. Hastigheten på uppkopplingen går att testa via bredbandskollen.se
För att koppla in sig till nätet i bostaden krävs endast inkoppling till nätuttaget antingen direkt med kabel eller via en inkopplad router. Endast ett av de två uttagen, i dubbeluttaget, i lägenheten är inkopplade så prova med det andra om det första inte fungerar.
Vid problem, gör felanmälan till Bredband 2, tel nr: 0770-811 000
Vid felanmälan kan du behöva uppge ett kundnummer. Det finns i dokumentet Felanmälan internet i HSB-portalen. Gå till HSB Norr, logga in och välj därefter ”Dokument”, "HSB brf Mariehem i Umeå” och ”Instruktioner till medlemmar”.
Länk till kundservice: https://www.bredband2.com/privat/kundservice/
Här hittar du information om:
Felsökningsguide och driftstörningar
Hemmafixarhjälp