TV, bredband och telefoni

Lägenheterna är utrustade med uttag i de flesta rum och du väljer själv vilken tjänst du vill ha i respektive uttag från mediacentralen i hallen. Fastigheten har ett samordnat fastighetsnät för bredbandsuppkoppling brf Mariehöjd har tecknat ett femårigt gruppanslutningsavtal med Telenor.

I avtalet ingår ett basutbud för TV, bredband med internethastighet på 250/250 samt IP telefoni. Brf Mariehöjd 4 blir debiterad motsvarande 212 kr/lgh och månad (i 2019 års prisnivå). Dessa kostnader kommer brf Mariehöjd 4 att debitera ut på respektive bostadsrättsinnehavare. I er mediacentral finns en router färdiginstallerad av Telenor tillsammans med ett plastkort där ni hittar inloggningsuppgifter till det trådlösa nätverket. För tv ingår basutbudet T-1 Bas och en tv-box som kommer finnas installerad i er lägenhet tillsammans med ett välkomstbrev och manual. För telefoni ingår startavgift och månadskostnad, det som tillkommer är minutavgiften när du ringer.

Den utrustning som krävs finns installerad i respektive lägenhet och tillhör lägenheten. Utrustningen får inte tas med vid flytt. För wifi (trådlöst internet) ansvarar bostadrättsinnehavaren för täckningen i sin lägenhet.

För att nyttja tjänsterna behöver ni aktivera ert abonnemang hos Telenor. Kontakta då Telenor på telefon 020-22 22 22.

Vid problem hänvisas ni till Telenor kundservice tel.nr 020-22 22 22. I övrigt hänvisas ni till den medföljande informationen från Telenor. Ni kan också läsa mera på www.telenor.se

Vad behöver jag som bostadsrättshavare tänka på?
Säg upp ditt nuvarande avtal oavsett levarantör. Eftersom bostadsrättsföreningen tecknat ett gruppavtal kan du inte behålla ett eventuellt eget avtal med Telenor.