Styrelsen

HSB tillsätter en styrelse bestående av tjänstemän från HSB som tar ansvar för bostadsrättsföreningens administration och ekonomi under byggtiden och fram till att de boende tar över.

Den byggande styrelsen sitter kvar till överlämnadestämman. Som ett första steg i överlämningen till er boende väljer ni in två stycken boende som ledamöter till styrelsen. De två styrelseledamöterna utses på inflyttningsstämman närmast efter inflyttningen.

Efter överlämnadestämman avgår den byggande styrelsen men kvar finns en HSB ledamot. HSB ledamoten är en ordinarie styrelseledamot som bemannas av en tjänsteman från HSB Norr. HSB ledamoten verkar som ett stöd för den sittande styrelsen.

Är du intresserad av att sitta styrelsen? Har du frågor om styrelsearbetet och vill veta mer? Kontakta kund- och medlemsservice via mejl; kundservice.norr@hsb.se.

MEDLEMSKAP I HSB
Bostadsrättsföreningen är medlem i HSB vilket innebär att den får professionell hjälp och stöd. Medlemskapet ger bostadsrättsföreningen möjlighet att ställa krav och påverka HSB. I alla HSB bostadsrättsföreningar finns det en HSB ledamot som ger stöd och kunskap till föreningens styrelse.

HSB utser en professionell revisor med särskild kunskap om bostadsrättsföreningar.

HSB erbjuder även ekonomisk, administrativ och teknisk förvaltning. När vi bygger har vi i åtanke att vi ska förvalta fastigheten vilket gör att vi är särskilt måna om att bygga med hög kvalitet. Vi har lång erfarenhet, vilket bidrar till en ständig utveckling av det goda boendet i HSB.