Parkeringsplatser

I föreningen har samtliga lägenheter tillgång till en carport med motorvärmare. Avgift för carport tillkommer på hyresavin och el debiteras individuellt för varje plats.

Det finns även ett antal parkeringsplatser utan tak för uthyrning.

Om det finns lediga carport/parkeringsplatser så hyrs dessa ut till externa hyresgäster enligt separata skrivna avtal.

Regler för externa hyresgäster är att om medlem vill ta tillbaka en uppsagd carport, t.ex. om medlem har sagt upp sin plats och bostadsrätten säljs och den nya köparen vill ha en carport så sägs den externa hyresgästen upp med 3 månaders uppsägningstid. Sist in-först ut tillämpas.

Samma uppsägningstid som gäller för medlemmar som vill säga upp sin plats.

Vintertid ansvarar man för snöröjning för sin egna plats, men skotta gärna också på platsen bredvid

Ansvarig för parkeringsplaster HSB Norr, kontakta HSB kund- och medlemsservice på 010-303 20 00

Se karta nedan för översikt

9601-9678 är carport med motorvärmare