Inte bara solen gör vardagen ljusare, mycket annat spännande kommer här framöver att förgylla tillvaron.
Vi börjar med att berätta om lite smått och gott som kommer införskaffas här i vårt område.
Efter ett önskemål från våra medlemmar så kommer det sättas upp trapetskrokar utanför vardera soprum så att de med hund kan fästa kopplet där medans man går in och slänger sina sopor.
Området kommer även att prydas av ”kör sakta – Lekande barn” skyltar samt trafikspeglar kring garagen då vi försöker göra det vi kan för att öka tryggheten här i vårt område.
Valberedningen gjorde ett besök under det senaste styrelsemötet och berättade om sitt gedigna arbete de gör med att värva medlemmar till styrelsen. Alla är välkomna att sitta med i styrelsen och det är ett otroligt roligt och givande arbete.
Styrelsen kommer även framöver att ha träffar/team-building ca 3-4ggr/år, allt för att alla ska lära känna varandra och känna sig trygga med gruppen. En styrelse som är trygg med varandra kan lättare fatta tunga beslut och arbeta bättre tillsammans.
Nu börjar vi även vara lite trötta på denna pandemi som varit och vi vill gärna starta upp träffar och andra roligheter för alla medlemmar. Nu är det dags att vi får göra något trevligt tillsammans.
Vi kommer bland annat ordna med fikastund/korvgrillning uppe i skogen, vi har vår städdag under våren där vi krattar och gör fint samt dricker en kopp kaffe tillsammans, sen är tanken att vi ska starta Tallens femkamp. Detta kommer att ske under sommaren där de ”gårdar” som vill delta får komma och vara med och tävla i roliga lekar och tävlingar mot varandra. Mer information om detta roliga spektakel kommer att komma här framöver.
Inom kort kommer alla att bli försedda med nya fuktvarnare samt ett informationsblad om hur och var man ska placera denna. Tallen har valt att förse samtliga hushåll med en fuktvarnare då det är en trygghet som ska motverka att någon större vattenskada sker i köket. Direkt det blir en vattenläcka under diskbänken ska denna larma, därför är det viktigt att denna placeras nere på golvet under diskbänken.
Då reglerna kring bokning av bastun har varit obefintliga så har bokningsreglerna kring bastun ändrats, nu mer kan man endast boka ett pass (2timmar) per dag och per person.
Önskar man att få boka bastun en längre tid så kontaktar man vicevärd Christer Burman.
Sist men inte minst att nämna är att parkeringsgruppen fortsätter med sitt enorma arbete, de har ordnat med rambeskrivning av projektet elbilsladding, tagit fram en hel del information kring detta samt börjat efterfråga offerter från olika entreprenörer.
De diskuterar kring en hel del frågor och funderingar för att inte missa någon viktig punkt.
Har du några tankar och funderingar eller tips och ideér vad det gäller parkeringar/garage eller elbilsladdning så skicka gärna dom till styrelsen.tallen@gmail.com
Det diskuteras även fram ett regelverk kring våra hyrparkeringar där hjälp och tips kommer att tas från Aimopark, detta är än så länge under diskussion och många frågor finns även där att bena ut, mer info kommer längre fram.
Det togs även ett beslut om att våra gästparkeringar kommer få andra förhållanden. I början på april kommer dessa att övergå från 24h gratis parkering till betalparkering med antingen 3h gratis eller 6h gratis. Vilket av alternativen det blir håller på att förhandlas om. Vår önskan är att ha likvärdigt med övriga Brf:er i vår samordning (Bladet, Kotten, Kvisten, Tallen) och vi strävar därefter i den utsträckning det går.
Anledningen till att vi valt ett alternativ med betalvariant är för att undvika att våra gästparkeringar missköts. Betalning gör man via app eller sms, det kommer skyltas upp med tydliga instruktioner om hur man ska gå tillväga, även utförlig information kommer komma ut här på hemsidan samt i brevlådorna.
Kontroll av dessa parkeringar sköts av Aimopark.
Det var allt för den här gången.
Tack för din tid och så önskar jag er en fortsatt trevlig Februari.