Det har visat sig att när boende flyttar från föreningar med gruppavtal hos Telia så måste utflyttande aktivt säga upp sina tjänster. Detta missas ganska ofta då den boende själv inte får någon faktura. Konsekvensen blir att när man som nyinflyttad vill välja till fler tjänster (större kanalpaket/extra Tv box osv) så går det inte så länge tjänsterna är aktiverade mot föregående ägare.
Om utflyttad glömt säga upp sin tjänst så gör som nyinflyttad enligt nedan:
Gå in på www.telia.se/aktivera Skriv in adress och välj lägenhetsnummer (skatteverkets lägenhetsnummer). Om tidigare innehavare inte sagt upp sin koppling kommer du att bli nekad att beställa tjänsten. Du kan få felmeddelande som säger att det redan finns en tjänst aktiverad och om du är säker och vill fortsätta. Då ska du svara JA. Ta det som står 0kr (vilket är det gruppavtal föreningen valt).
Ska du flytta så kom ihåg att hårdvaran, router och tv-box tillhör lägenheten.
Om du inte bott i lägenheten sedan nyproduktion så kontrollera via Telia att det är du som är ansluten till tjänsterna hos Telia.