Bakgrunden till detta är:
Styrelsen har därför beslutat att byta ut både fjärrkontroller och bokningssystem till samma system som HSB använder sig av i nyproducerade hus. Även en hel del äldre bostadsrättsföreningar har bytt till detta system.
Bytet av dessa system beräknas ta ca 1 vecka och är genomförs veckan 9-15 januari 2017.
Nuvarande fjärrkontroller och bokningssystem kommer att fungera som vanligt fram till bytet för att inte skapa problem för existerande bokningar och bokningar under jul och nyår då våra lokaler utnyttjas speciellt flitigt.
Under veckan då bytet sker kommer det inte vara möjligt att boka lokalerna. Bokning för tiden efter 16:e januari kommer endast att hanteras av det nya systemet. Det kommer alltså inte vara möjligt att boka lokaler för tiden efter 16:e januari med dagens system.
Fjärrkontrollerna till garagedörrarna kommer inte heller att fungera under veckan då bytet sker. Det ska dock gå att öppna garageportarna med nyckel som vanligt.
Ett informationsmöte kommer att hållas 16:e januari 2017 klockan 19:00. Det är även tänkt att ni ska kunna hämta ut nya taggar och fjärrkontroller vid detta tillfälle. Det ska vara möjligt att få 2 taggar per lägenhet och en fjärrkontroll per parkeringsplats. Ni som inte har möjlighet att hämta ut era taggar och fjärrkontroller vid detta tillfälle kommer att behöva hämta ut dessa hos HSB.
Med det nya systemet ska det även gå att göra bokningar via smartphone och tablet.
Mer information kommer att läggas in om och när detta finns tillgängligt.
Om ni har frågor om detta så kan ni kontakta webredaktören (helst e-post, se nedan) så kan jag fråga styrelsen.