Det enklaste och snabbaste vägen att göra en felanmälan är via vårt felanmälanformulär i Mitt HSB. Vid akuta ärenden som t.ex. vattenläcka, stopp i avlopp eller strömlöshet, ring 010-303 20 00.
Har du istället frågor om medlemskap, avier eller andra boendefrågor? Kontakta kund- och medlemsservice.
En felanmälan gör du när du behöver komma i kontakt med en fastighetsskötare, det kan t.ex. vara när något i din lägenhet är trasigt och behöver lagas eller om du behöver hjälp med att exempelvis byta en blandare. En felanmälan kan även göras för allmänna utrymmen i fastigheten, t.ex. i tvättstugan.
Om du bor i en bostadsrätt kan hjälp från fastighetsskötaren medföra en kostnad. För felanmälningar i en lägenhet är det innehavaren av lägenheten som behöver göra felanmälan.
En felanmälan kan du göra genom att logga in på Mitt HSB eller via detta formulär. Om du gör din felanmälan i Mitt HSB kan du följa statusen på din felanmälan löpande. Önskar du personlig service går det även bra att kontakta Kund-och Medlemsservice via telefon, du hittar våra kontaktuppgifter längst ner på sidan.
För att se hur det går för din felanmälan behöver du ha skickat in den när du varit inloggad på Mitt HSB, där kan du följa alla dina aktiva felanmälningar och ärenden.
Gör en felanmälan i Mitt HSB
Du som saknar inloggning till Mitt HSB kan använda formuläret nedan för att göra felanmälningar. Det gäller dig som bor i en förening som inte köper administrativ förvaltning från HSB Norr.