En felanmälan gör du när något är trasigt i din lägenhet eller i fastigheten och behöver lagas av till exempel en fastighetsskötare.
Alla våra hyresgäster samt medlemmar i bostadsrättsföreningar som har tjänsten hos oss kan göra en felanmälan på två sätt:
Alla medlemmar och boende har automatiskt ett användarkonto på Mitt HSB. Du loggar in via ”logga-in”-knappen uppe till höger i det blåa fältet, med mobilt bankID eller personnummer och lösenord.
OBS: Du som saknar inloggning till Mitt HSB kan göra en felanmälan här. Det gäller dig som bor i en förening som inte köper administrativ förvaltning från HSB Norr.
För att se hur det går för din felanmälan behöver du ha skickat in den när du varit inloggad i Mitt HSB, där kan du följa alla dina aktiva felanmälningar och ärenden. Anmälaren av felanmälan kommer även att få ett SMS på det telefonnummer de uppger, där kommer meddelanden om felanmälan uppdaterar status.
Alla våra hyresgäster samt medlemmar i bostadsrättsföreningar som har tjänsten ”Jour” kan felanmäla dygnet runt på 010-303 20 00.
Med akuta fel menas bland annat en större vattenläcka.