- Vi är mycket nöjda med att detta projekt har mottagits så väl och att vi lyckats skapa en efterfrågad produkt. Vi har idag ett stort tryck på nyproducerade bostäder i Luleå och på dagens bostadsmarknad är det attraktivt med fasta priser utan budgivning, säger Mattias Lundström, Vd HSB Norr.
Som vanligt när HSB säljer nyproduktion har HSBs bosparare och medlemmar förtur.
- Roligt att se är att hälften av lägenheterna har fördelats till HSBs bosparare och medlemmar som tack vare sin förtur fick välja lägenhet före alla andra, berättar Mattias Lundström.
Snittköparen av nyproducerade bostadsrätter brukar traditionellt vara den äldre målgruppen som kommer från villa, men i HSB brf Arenan är det även många yngre som valt att köpa sin nya bostad.
- Bra planlösning, naturskönt läge, närhet till staden och ett område under utveckling har lockat köpare födda från 30- till 90-tal med åttiotalister som övervägande målgrupp. Just att få en bra balans av olika generationer är en stor framgångsfaktor för gott boende och bra social gemenskap, säger Anneli Lindgren, marknadsansvarig.