Verksamheten fortsätter som vanligt med vissa begränsningar och försiktighetsåtgärder. Det är viktigt att vi upprätthåller en trygg situation både för dig som kund/medlem och för våra medarbetare samtidigt som vi fortsätter leverera i enlighet med de avtal vi tecknat. Därför har vi vidtagit ett antal försiktighetsåtgärder:
Möten
Vi ställer inte in utan vi ställer om! Fysiska möten ersätts i möjligaste mån med digitala möten, telefonmöten eller ev. möten utomhus. Även våra HSB-ledamöter ska undvika att delta fysiskt på möten som arrangeras av bostadsrättsföreningar. Däremot kommer även de att ha möjlighet att delta digitalt eller via telefon.
Teknisk förvaltning
Våra medarbetare fortsätter att utföra reparationer hos kund under följande förutsättningar. Alla medarbetare har tillgång till skyddsutrustning och vidtar de försiktighetsåtgärder som behövs. Vid ev. åtgärder i lägenheter är vi extra noggranna med att hålla avstånd och ber också de boende att hålla sig i ett annat rum när arbetet utförs. Inför besöket frågar den som ska utföra arbetet den boende om den eller någon annan i hushållet har coronarelaterade symtom. Har de boende symtom eller om den boende inte respekterar övriga restriktioner så kommer vi inte att utföra reparation i bostaden. Allt för att skydda våra medarbetare samt de boende och deras grannar.
Med tanke på rådande situation är det viktigt för oss att du som kund/medlem känner dig trygg och att vi kan hitta en lösning som fungerar bra för dig.