Med drygt 674 000 medlemmar är HSB Sveriges ledande boendeaktör med 25 regionala HSB-föreningar. Tanken är att den nya kampanjen ska synas både nationellt och på lokal nivå för att stärka den emotionella kopplingen till HSB. Både för den som redan bor i ett HSB-hem och för den som söker en bostad.
Lanseringskampanjen lyfter fram olika personer som drabbas av hemlängtan i väntade och oväntade situationer.
Idag har mer än en miljon svenskar sitt hem under HSBs tak och många fler har bott i HSB sedan starten 1923.
– Hemlängtan fångar den emotionella kopplingen som många människor har till HSB på olika sätt. Hemlängtan är både en känsla du som bor i ett HSB-hem känner igen, och den känsla du som ännu inte har ett eget boende känner. Dessutom tydliggör det varför alla HSBs medarbetare runt om i landet går till jobbet – att skapa hem att längta till, säger André Johansson, marknads- och kommunikationschef HSB Riksförbund.
Konceptet har tagits fram tillsammans med reklambyrån Volt och kommer att synas och höras runt om i hela Sverige i bland annat TV4 Play, på bio och Youtube, i tidningar, radio och på sociala medier.
HSB bygger nya bostadsrätter och erbjuder hyresrätter över hela Sverige. Hitta ditt drömboende nu.